Meidän seuran pelisäännöt:

Uimari:

- Tulen treenihin ja kisapaikalle aina ajoissa ja mukana kaikki tarvittavat varusteet
- Treenaan säännöllisesti, mikäli en pääse treeneihin tai kisamatkalle ilmoitan siitä ajoissa valmentajalle
- Syön terveellisesti
- Huolehdin omista tavaroistani ja pidän pukukaappini ja sen ympäristön treenien ja kisojen ajan siistinä.
- Kuuntelen ja tottelen valmentajaani, en häiritse treenejä.
- Kannustan kaikkia seuramme uimareita kisoissa ja yhteisissä treeneissä, hyvinä ja huonoina hetkinä.
- Kunnioitan kilpakumppaneita, tuomareita ja valmentaija. Olen seuralle kunniaksi.
- Käyttäydyn aina asiallisesti uimahallilla ja sen ulkopuolella. En kiusaa , en väheksy ketään, vaan kaikki ovat minulle tasavertaisia.
- Vaikka treenaan ahkerasti muistan että koulunkäyntini on ykköstehtäväni ja huolehdin siitä hyvin.

Valmentaja:

- Tulen ajoissa treeneihin
- Huolehdin uimareiden turvallisuudesta ja siitä että ryhmässä vallitsee hyvä henki
- Pidän uimareita tasavertaisina, kannustan ja annan asiallista palautetta
- Vaadin treeneissä hyviä käytöstapoja ja toisen uimarin kunnioittamista.

Huoltaja:

- Kannustan kaikkia uimareita ja autan seuran asiossa tasapuolisesti
- Osallistun mahdollisuuksien mukaan seuran tukitoimintaan (varainkeruu, kotikisojen järjestäminen, toimitsijan tehtävät, kuljetukset)
- Jätän valmentamisen valmentajalle, tuomaroinnin tuomareille. Kritiikki valmentajalle annetaan AINA henkilökohtaisesti, ei koskaan uimareiden kuullen.
- Uimareiden kuullen en arvostelee toista uimaria vaan kannustan ja kohtelen tasa-arvoisesti.
- Noudatan kolmen koon periaatetta: KANNUSTA, KUSTANNA, KULJETA!
- Kerron valmentajalle lapseni erityistarpeet tai muuta huomioitavaa jotta valmennus onnistuu hyvällä yhteistyöllä (vamma, loukkaatuminen)
- Tuen uimareita kaikin tavoin, uimareiden kasvua yhteisenä joukkuuena, seuran edustajina, ihmisenä, urheilijana.